Vi hjalp Coop.dk med at finde skønheden i en priskrig

Udfordring

{

Coop ville udfordre de store spillere på skønhedsmarkedet med en ny webshop. Danmarks største dagligvarevirksomhed valgte Advance, som udviklede en elegant løsning.

Coop.dk er blandt Danmarks 10 største onlinebutikker med i alt 7 fagbutikker og en solid kundestrøm på mere end 1 mio. besøgende om måneden. Da de lancerede en skønhedsbutik, var det med et klart mål om at give danskerne mere skønhed for pengene. Coop ønskede en løsning, der kunne kommunikere, at Coop.dk var markant billigere på skønhedsprodukter end konkurrenterne. En forundersøgelse af priskonceptet viste imidlertid, at kunderne ikke forstod, hvor attraktive priserne i virkeligheden var.

Løsning

{

Advance udviklede et skarpt og enkelt koncept, som kommunikerede, at kunderne hos Coop.dk fik præcist de samme mærkevarer som andre steder, bare billigere. Vi benyttede et tydeligt, taktisk greb og et visuelt udtryk, som matchede skønhedskategorien i æstetik, men som også var cost-effektivt. Vi løste en udfordring i at Coop var afskåret fra at benytte eksklusive leverandørfotos og topmodeller fra de store brands, fordi man importerede varerne direkte fra udlandet uden om de traditionelle kanaler. Og vi kunne eksekvere kampagnen med stor konsistens på tværs af Coops egne digitale kanaler til medlemmerne, i tilbudsaviser samt online og print i landets største livstils- og modemagasiner.

Resultater

{

Det lykkedes at engagere forbrugerne i mere end bare prisbudskabet og positionere Coop.dk stærkt på skønhed ved hjælp af et indsigtsfuldt og effektivt koncept, der talte til følelser og fornuft. Og det skarpe løfte om mere skønhed for pengene var et ekstra aktiv i medlemsrekrutteringen. I 2015 blev Coop.dk årets højdespringer og nummer syv på listen over danskernes mest brugte netbutikker. 

Tal

86.000

medlemmer

blev rekrutteret i 2015. 

1,6 mio.

medlemmer

har Coop har i dag.