Case story: Q8 - Burger One

q8_topimage.jpg

 

Opskriften bag burgersuccessen
56.000 solgte burgere
40.0000 SMS permissions
6.500 e-mail persissions
88% var tilfredse

 

q8_image_02.jpg

Tilfredsheden med burgeren var første del af dialogen med kunderne. Vi kunne konstatere en meget høj tilfredshed. Målet med at løfte oplevelsen af madkvalitet var også lykkedes.

"Kampagnen oversteg vores største forventninger i salg og permissions. Jeg synes, vi har ramt hele vejen rundt i earned, owned og paid channels, og kampagnen er en fantastisk god case på omni-channel. Kommunikationen har været skarp og på kanten, og har i høj grad vakt opsigt på både stationen, langt fra stationen og online."
Niels Vogel Kristensen, CRM Manager, Q8 Danmark A/S

 

q8_image_03.jpg

 

 Video på web-tv set til ende af mere end 10.000 personer

 

Burgerbannere til tiden
10.000 + vouchers

For at optimere trykket mest taktisk i forhold til en umiddelbar reaktion blev online annoncering tidsstyret til kl. 11-15 og 17-21. Dette var effektivt og medvirkede til at mere end 10.000 vouchers blev genereret direkte via digital annoncering.

q8_image_04.jpg

 

Fra sociale medier til lokale stationer
Total reach 600.000+
Total impressions 1.900.000
Salget oversteg målet med 175%

Den nye burger overtog hele Facebook siden i kampagneugerne. Formålet var at engagere brugerne i den nye burger og få dem til at købe den på nærmeste Q8 station. Post af tilbud nåede mere end 400.000 personer. Det skyldtes især, at brugerne taggede hinanden i post og delte det.

q8_image_05.jpg
q8_image_06.jpg

 

Outdoor
Øgede trafik til danmarks største burgerkæde

Outdoor blev brugt nær stationer med angivelser af retning og afstand til burger.

q8_image_07.jpg